بررسی کراس آبی، پیش از تولید نهایی
 


volkswagen crossblue concept

volkswagen crossblue concept


فولکس نیز این گرایش را درک کرده و یک SUV بزرگ جثه را برای این مشتریان حاضر کرده است. مجله Car&Driver این فرصت را داشت تا با این شاسی بلند که اکنون به عنوان یک پروتوتایپ و کانسپت شناخته می‌شود، رانندگی را تجربه کند. کراس بلو هنوز تکمیل نشده است و نمی‌توان انتظارات یک خودروی واقعی را مخصوصاً در تست شتاب و سرعت از آن داشت اما می‌تواند یک چشم انداز از خودروی نهایی به روی ما بگشاید.

 

 

volkswagen crossblue Interior

Volkswagen cross-blue Interior


کراس بلو از شاسی مدولار جدید فولکس با کد MQB استفاده خواهد کرد. شاسی که زیربنای بسیاری از خودروهای شاسی بلند آینده فولکس، آئودی و حتی بنتلی می‌باشد. معماری این شاسی به گونه ای است که می‌توان ابعاد آن را با توجه به خودرویی که طراحی شده، تغییر داد. در عین حال باعث صرفه جویی در وزن و همچنین هزینه های طراحی و تولید محصول خواهد شد. شاسی‌های مدولار نسل جدید پلتفرم‌های خودرو را شکل می‌دهند و گرایش به آن‌ها در محصولات جدید در حال افزایش است.

 

 


ابعاد فولکس کراس بلو به سانتی متر 498 طول 201 عرض و 173 بلندی است گرچه فولکس می‌گوید که مدلهای تولیدی تا 5 سانتی متر ارتفاع بیشتری خواهند داشت.

 

 


پیشرانه کراس بلو هیبریدی است. یک طرف قضیه موتوری 2.0 لیتری توربو دیزلی قرار دارد که 190 اسب بخار نیرو و 280 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور چهار سیلندر با یک گیربکس شش سرعته خودکار دوکلاچه جفت می‌شود. یک موتور الکتریکی 54 اسبی و 133 پوند فوتی روی محور جلو و یک موتور الکتریکی 114 اسبی و 199 پوند فوتی روی محور عقب انجام وظیفه می‌کنند. در مجموع نیروی مفید 305 اسب بخار و گشتاور 516 پوند فوت در اختیار راننده خواهد بود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر کراس بلو 7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 204 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شدند. با این وجود امید می‌رود که نمونه های تولیدی از توانایی‌های بیشتری برخوردار باشند.

 

 


در مجموع شش حالت درایو از طریق دکمه‌هایی روی کنسول قابل انتخاب می‌باشند. از جمله حالت جاده یا انتقال نیرو به همه چرخ‌ها یا تنها استفاده از نیروی الکتریکی. باتری‌های 9.8 کیلووات ساعتی از جنس لیتیوم-یون می‌توانند با موتور دیزلی نیز در حال حرکت شارژ شوند. اگر روی این باتری‌ها حساب کنید، می‌توانید تا 22.5 کیلومتر و با سرعت حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت طی طریق نمایید. این در حالیست که با شارژ کامل باتری‌ها و باک پر می‌توانید 1063 کیلومتر مسافت را بپیمایید. فولکس مصرف کراس بلو را 7.1 لیتر در صد کیلومتر مسافت داخل شهر و 6.3 لیتر در صد کیلومتر جاده و بزرگراه اعلام کرده است. مصرف سوخت معادل نیز در حالت الکتریکی 89 MPGe معادل 2.6 لیتر اعلام شده است.

 

 


کراس بلو قیمتی حدود 31 هزار دلار خواهد داشت که برای یک کراس اوور بزرگ 6 نفره و هیبریدی رقمی معقول به نظر می‌رسد. در حالی که اضافه کردن یک ردیف صندلی دیگر نیز به این خودرو محتمل است. فضا و راحتی سرنشینان چشمگیر است. طراحی داخلی بسیار آینده نگرانه و شیک است. یک صفحه نمایش بزرگ 10.2 اینچی لمسی عمده‌ترین نقطه توجه داشبورد است. در زیر این صفحه کنترل‌های مختلف تهویه قرار گرفته‌اند. تریم داخلی از چوب درخت موز، آلومینیوم و چرم بژ بهره می‌برد. که برای نمونه های تولید انبوه می‌تواند غیر قابل تصور باشد!

 

 


فولکس کراس بلو ظرف شش ماه از طراحی تا تولید نمونه اولیه را طی کرده و در ماه 24 یعنی دو سال بعد از ایده اولیه به تولید انبوه خواهد رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 380
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 922
بازدید ماه : 13109
بازدید کل : 462823
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2